úterý 8. května 2018

Vhazuju, vhazuješ, vhazujeme...

Úplnou náhodou jsme s Lucinkou dospěli do fáze, kdy všechno někam vhazujeme. Začalo to zcela nevinně. Pro Danečka jsem měla nachystané na čarodějné úkoly různobarevné knoflíky zvířátkových tvarů v košíčku. A Lucinka si k tomu přilezla a sama od sebe je začala házet do krabičky, která ležela opodál. Zavzpomínala jsem tedy, co všechno jsme vhazovali s Danečkem a vyrobili jsme si vhazovačky další. Mají vaše děti také zrovna vhazovací období? Kdo hledá inspiraci, třeba ji zde najde. ;-) 

Barevné zvířátkové knoflíky
Jak už jsem psala, tímhle to začalo. ;-) Kdysi jsem nakoupila na různé aktivity barevné zvířátkové knoflíky a od té doby jsme je využili už na spoustu aktivit - od třídění podle druhů, barev, vaření, nabírání kleštičkami, až po vhazování. K tomu jsem Lucince do krabice od Cara udělala díru a vhazovačka je na světě. 

Turistické známky
Už od malička jsem měla vždycky nějaké sbírací období - samolepky, kalendáříky, hokejové kartičky, figurky z kinder vajíček, atd. A mimo jiné také turistické známky. Takže se nám jich doma kolem 30 povaluje. Když mě jejich sbírání omrzelo, chtěla jsem je vyhodit a napadlo mě, že si s nimi budeme s dětmi hrát. O hrách s turistickými známkami napíšu v jiném článku, protože aktivit s nimi jsme hráli už mnoho. ;-) 
Ke vhazování jsou úplně parádní, protože se dobře drží i maličkým ručičkám. Aby je Lucinka měla kam vhazovat, vyřízla jsem díru do krabice od boty a šup - můžeme začít vhazovat. Navíc je to i parádní lovička, protože dírou Lucinka prostrčí ručičku a vhozenou známku si zase vyloví zpátky a znova vhodí. Děti si k tomu vždycky něco přidají po svém. :-) 

Zavařovací víčka
Do té samé krabice od bot vhazujeme také víčka od skleniček různých velikostí. Ty mají oproti turistickým známkám tu výhodu, že po dopadu krásně cinkají o sebe. 

Barevné kuličky
Tahle vhazovačka nás provází už více jak rok, protože jsem ji vyráběla už Danečkovi. Doma se nám totiž povalovala plastová láhev s docela velkým otvorem, kterou jsme na nic nevyužívali. Otvor je akorát tak velký na barevné kuličky, tak jsme si začali s touto lahví hrát. Nejvíce se Danečkovi, a teď už i Lucince líbilo, když jsem láhev otevřela a s kuličkami v ní začarovala při říkadle: "Čarovala ryba, aby byla chyba. Čaroval rak, aby bylo tak." Pak jsme zaklepali na lahev a děti ji vysypaly a kuličky pak prohazovaly dovnitř otvorem. A zase znovu - vyčarovat kuličky, uklidit kuličky, vyčarovat, uklidit... a tak pořád dokola. Další level pro Danečka je sbírání kuliček kleštičkami a dávání do otvoru. U téhle hračky se zabaví oba dva, což je pro mě neocenitelná chvíle. :-) Myslím, že stejné kouzlo vytvoří i plastová láhev nebo třeba zavařovací sklenice s dírou ve víčku. 


Dřevěné kolíčky
Na procvičení jemné motoriky se snažím dávat Lucince na vhazování různé materiály různých velikostí. Na řadu tedy přicházejí i dřevěné kolíčky. Pro ně jsem vybrala sklenici od rozpustné kávy, do víčka opět udělala díru a další vhazování může začít. 

A pro dřevěné kolíčky máme doma ještě jednu vhazovačku, která vyžaduje šikovné prstíčky. Daneček ji zvládá tak od 14 měsíců. Je to stojánek na zkumavky a do dírek se dají krásně vhazovat dřevěné kolíčky. 

Včeličky
O hře Včeličko, poleť do úlu jsem psala už dříve (článek najdeš zde). Je to další z her, při které se zabaví obě děti. Daneček si se včeličkami poletuje a třídí na barvy, Lucinka sedí u úlu a vhazuje včeličky do úlu. 

Dřevěné špachtle s kytičkami
Další trochu složitější vkládačkou je sázení kytiček do zahrádky. Zahrádku máme ze zeleného plastového košíku, kytičky jsou nalepené na dřevěných špachtlích. Košík má parádní otvory, do kterých se špachtle dají hezky zasadit. Lucinku zatím baví spíš kytičky "trhat", tak jí je tam Daneček "sází" a ona je "trhá". Zabaví se oba a je z toho jarní aktivita, která má místo na našem jarním stolečku. 




Žádné komentáře:

Okomentovat