pondělí 14. května 2018

Perníková chaloupka

Kdo by neznal pohádku o Perníkové chaloupce? Také tu si s dětmi doma čteme, zatím jen v komiksové verzi v knize Malované pohádky. A protože mám moc ráda propojování různých činností jedním tématem, byla jsem nadšená, když se ve výměně aktivit, které jsem se účastnila, objevila hra Perníková chaloupka. Hned jsem pro ni v hlavě měla využití a moc jsem se na ni těšila. Autorem hry je Zuzana Staňková a hru jsem získala ve výměně Pytlíčky pro nejmenší, kterou organizovala autorka skupiny Směnárna aktivit Hellia. 

Perníková chaloupka 
Ke hře budeme potřebovat hrací plán, na kterém jsou různobarevná políčka ve tvaru perníkové chaloupky.  Dále potřebujeme barevnou hrací kostku, figurky podle počtu hráčů a 15 perníčků - zde dřevěné suky. 


Pravidla hry
Na hrací plán náhodně naskládáme všech 15 perníčků a figurky dáme na start. Hra může začít. Hráč hodí kostkou a podle barvy, která mu na kostce padla, posune svoji figurku na příslušné barevné políčko. Pokud je na políčku perníček, vezme si ho. Pokud tam perníček není, zůstává stát. Také může zastavit na políčku s ježibabou, pak 2 kola nehraje, protože ho ježibaba zdržela. Cílem hry je získat co nejvíce perníčků a dostat se do perníkové chaloupky = cíle. 
My ještě přidáváme jedno pravidlo, že perníčky, které přeskočí i poslední figurka ve hře, přemístíme dále v hracím plánu, aby šance na získání perníčku byla vyšší. 

Žádné komentáře:

Okomentovat