úterý 9. dubna 2019

Malí doktoři

Únor - měsíc nemocí a nachlazení. Tak bych ho mohla nazvat já, protože jsme celý únor pořád někde pokašlávali, polehávali a nikam moc nevyráželi. Zato ale jsme si doma zahráli mnoho her, vytáhli z půdy spoustu staronových hraček a vymýšleli nové hry a zábavy. Co u nás teď opravdu "frčí", je hra na různá povolání. V dnešním článku bych chtěla shrnout, jak jsme si hráli na doktory.




1) Lékařský kufřík
Základem každého malého doktora je lékařský kufřík. My máme doma kufřík ve tvaru sanitky, která obsahuje vše potřebné. Do něj neustále něco přidáváme, až nám nejde skoro zavřít. Nejvíce děti na ošetřování pacientů využívají náplasti, obvazy a teploměr. Často pacienti dostávají injekce a poslouchají je stetoskopem. 

Kdybychom lékařský kufřík kdysi nedostali, chystala jsem se ho vyrobit, protože jsem našla na jednom blogu krásný odkaz na výrobu domácího kufříku.
Zde je: https://www.audina.cz/2016/11/lekarsky-kufrik-pro-deti/



2) Igráčci a ordinace
Při hře na různá povolání se nám moc osvědčili panáčci igráčci. Ve své nabídce mají figurky od hasiče, kominíka, zedníka až po pošťáka nebo doktora. Cenově mi figurky přijdou přijatelné a zábavy, kolik s nimi jde vymyslet, to je k nezaplacení. Navíc se dají půjčit i v knihovnách. Pokud vaše knihovna nabízí tématické kufříky, tak některé obsahují i igráčky. Takhle jsme si my vypůjčili igráčky pana doktora a sestřičku. K tomu jsme přidali náš domeček pro panenky, ze kterého se stala ordinace a děti mohly začít léčit pacienty.






3) Light table alias rentgen
Návodů na výrobu domácího "light table" jste už asi na internetu viděli hned několik. Takže nepřicházím s žádnou novinkou, ale pro nás to bylo první vyzkoušení tohoto úžasného nápadu. Do plastového boxu z Ikey jsem na stěny natáhla alobal, dovnitř jsem dala vánoční jednobarevná světýlka na baterky a na víko bílý pečící papír. A rentgen byl hotový. K tomu jsem vytiskla z internetu rentgenové snímky nohy, rukou, hlavy a ordinace měla další přístroj na léčení pacientů.



4) Ošetřování pacientů - plyšáků

5) Vyrábíme - horký čaj
Vyrábění nás, jak už jste si asi všimli z našich článků, moc baví, hlavně když můžeme patlat barvami nejen na papír. :-) Tak i téma doktoři nezůstalo bez výrobku. Tentokrát jsme vyrobili pacientům s nachlazením horký čaj. Papír jsme pomalovali temperkama, z tvrdého papíru jsem vystřihla dva hrnečky a děti si je polepily barevnými papíry. Dovnitř hrnečku jsme přilepili šňůrku od čaje i s pytlíkem a jako páru jsme použili vatu. Dobrou chuť, milí pacienti.



6) Tematické knihy
Po celou dobu hraní na doktory a doktorky nás na stolečku provázely tyto knihy.

Místo, které znám - nemocnice, dětský lékař
Kompletní recenzi už jsem psala zde.


Lidské tělo - dětská ilustrovaná encyklopedie
Encyklopedie, ze které já osobně jsem úplně nadšená, takže jsem ji také sepsala do samostatného článku zde.



Pofoukáme, zalepíme
Parádní knížka pro malé doktory. V knížce vystupuje pět zvířátek a každé z nich si něco udělalo. Medvídek se napíchl na větvičku, ovečka proběhla trním, opička narazila do stromu, pejsek spadl ze zídky a slon si poranil chobot. Na začátku knihy najdou děti 5 lepících plastových náplastí, které lze opakovaně lepit zvířátkům na jejich "bebínka". U nás je to knížka velmi velmi oblíbená.







Malý doktor - chytrý teploměr
Součástí knihy je teploměr na baterky, kterým se odpovídá na různé otázky v knize. Pokud dítě odpoví správně, teploměr zasvítí zeleně, pokud špatně, zasvítí červeně. Otázky jsou v knize různé obtížnosti, postupně jsme si je s Danečkem prošli a překvapilo mě, kolik si toho zapamatoval a při dalším prohlížení už odpovídal sám.






Pohyblivý svět - Tělo
Leporelo s tvrdými deskami, s pohyblivými částmi a odkrývacími okýnky. Krásně zpracované lidské tělo pro nejmenší.









Moje úžasné tělo - okýnková Svojtkovina









Žádné komentáře:

Okomentovat