úterý 10. dubna 2018

Za zážitky do Prahy

Předposlední týden v březnu jsme se s dětmi vydali do Prahy. Před každým výletem mě moc baví hledat, co bychom mohli kde navštívit. Od té doby, co máme děti, se požadavky na trávení volného času na dovolené trochu pozměnily. A tak se v mém seznamu toho, co navštívíme, objevují různá dětská hřiště, herničky, dětské atrakce a to, co by mohlo ty naše dva lumpíky zajímat. :-) V tomto článku napíšu souhrn toho, co jsme v Praze zažili pro inspiraci, co se dá za 5 dní v Praze s 2 malými dětmi stihnout. A protože některé atrakce si zaslouží samostatný článek, určitě v popisu najdete odkaz na články další. :-)  Tak vzhůru do Prahy

Ubytování

Nejprve jsme se snažili najít nějaký pobyt přes slevové portály, ale nedařilo se nám trefit do termínu, kdy mají oni volno a kdy chceme jet my. Tak jsme navštívili web cirkevnituristika.cz a našli tam možnost ubytování přímo na Loretánském náměstí u kapucínů za opravdu výbornou cenu. Více informací zde: Ubytování u kapucínů - Praha

Ubytování bylo parádní. Byli jsme v pokoji, kde bylo 6 dvoupatrových postelí, takže prostoru pro odkládání hraček a oblečení jsme měli opravdu dostatek. A z postelí byl nejnadšenější Daneček, protože mohl pořád lézt nahoru a dolů - takové dětské hřiště v pokoji. :-)

Střídání stráží na Pražském hradě

Hned po příjezdu jsme se vydali na odpolední procházku na Pražský hrad. Měli jsme to štěstí, že jsme před bránu 1. nádvoří došli právě v celou hodinu, takže jsme viděli střídání stráží.

Po krátké kontrole u vstupu do Hradu jsme obešli všechna nádvoří, obhlédli pouze zvenku chrám sv. Víta a prošli velikonoční trhy, které zde právě probíhaly. Po cestě zpět jsme ještě koukli na Prahu z výhledu od Hradu, a protože byla zima, těšili jsme se na teplý čaj zase zpátky ke kapucínům. :-)

Staré zámecké schody s kočárkem

Druhý den jsme se vydali na nejbližší stanici metra pěšky. Daneček se celou cestu těšil na podzemní vlak, protože tím jsme ještě nejeli. Než jsme ale metrem jeli, procházeli jsme kolem zámeckých schodů. No a když už jsme u nich byli, tak jsme je rovnou sjeli i s kočárkem. Byla to docela dřina, ale Lucinka se v kočárku řehtala drncákům ostošest.

Království železnic

Když jsme konečně dorazili na stanici metra Malostranská, byli jsme pořádně vyhládlí. Tak jsme si na lavičce dali svačinu a jeli nejbližším metrem do Království železnic. Když jsem toto království našla na internetu, ještě jsme netušili, kolik mašinek a kolejí tam na nás čeká! Pro vláčkové nadšence je to doslova ráj. A protože to tam bylo opravdu skvělé, zaslouží si Království železnic jeden samostatný článek - klikni zde

Petřínská rozhledna a zrcadlové bludiště

Třetí den našeho pobytu v hlavním městě jsme se vydali na Petřínský vrch. Protože jsme bydleli jen kousek pod petřínskými zahradami, zvažovali jsme cestu pěšky, ale nakonec jsme vzali auto a dojeli na strahovské koleje, kde jsme zaparkovali a odtud se pěšky vydali na Petřín. Navštívili jsme tam Zrcadlové bludiště a vystoupali na Petřínskou rozhlednu. A protože se nám na Petříně moc líbilo a dá se tam strávit klidně celý den, rozepsala jsem se více v tomto článku - zde.

Človíčkov

Odpoledne jsme se ocitli v Praze v obchodním centru DBK Budějovická, protože jsme v okolí ještě něco potřebovali zařídit. S dětmi jsme nemohli v tomto centru minout herničku Človíčkov - webové stránky. V krásné dětské herničce najdete vyžití klidně na 2 a více hodin. Jsou zde různé skluzavky, tobogán do kuliček, odrážedla, trampolína a nespočet hraček včetně kuchyňky a domečku. Samozřejmostí je i možnost koupit něco dobrého k jídlu či pití. Vstupné není časově omezené a stojí na každé dítě 79 Kč.  My jsme zde zakončili naplněný den a odjížděli jsme moc spokojení.

Trocha historie a památek

Abychom v Praze nenavštěvovali jen různé dětské atrakce, vydali jsme se ve čtvrtek na pěší celodenní procházku po Starém Městě. Nikam jsme nespěchali a nechali jsme procházce naprosto volný průběh. Po cestě jsme objevili nádherný obchůdek s loutkami, do kterého jsme museli zavítat, protože doma máme plnou krabici loutek a Daneček jim začíná přicházet na chuť. :-)

Kostel Panny Marie vítězné - Pražské Jezulátko

Než jsme stihli dojít do centra, obě naše děti usnuly jak broučkové, a tak jsme si zašli do kostela Panny Marie Vítězné podívat se na Pražské Jezulátko.  Moc nás potěšilo, že je zde vstup zcela bezplatný. Zároveň se můžete podívat do muzea oblečků Pražského Jezulátka, kde jsou k vidění oblečky z celého světa, které byly Pražskému Jezulátky věnovány jako dar.

Před vstupem do muzea jsme narazili zrovna na výstavu betlémů z celého světa. Bylo velmi zajímavé vidět betlém třeba eskymácký nebo černošský. :-)

Karlův most

Když se děti vyspaly, došli jsme akorát ke Karlovu mostu. Nejdříve jsme museli vyzkoušet krásné dětské hřiště hned pod mostem.

Byla veliká zima, ale procházce po Karlově mostě jsme neodolali. Z mostu jsme koukali na lodě převážně vyhlídkové, poslouchali potulné muzikanty, zastavili jsme se u karikaturistů a prohlédli si všechny sochy. Nejvíce Danečka zaujala pověst o přidání vajíček do malty při stavbě mostu. Tak příště zase i jiné pověsti. ;-)

Toboga Fantasy centrum

Poslední den našeho výletu do Prahy po cestě domů jsme zavítali ještě do největší dětské herny v ČR s mnoha atrakcemi pro děti i dospělé - Toboga Fantasy centrum. Na 6000 m2 se nachází taková spousta atrakcí, že jsme je ani za půl dne nestihli projít všechny. :-) Najdete zde trampolíny, tobogány, prolézačky, skluzavky, atrakce pro malé i velké děti, air hockey, ping pong, tříkolky, můžete si i v létě zajezdit na bobech nebo se vykoupat v kuličkovém bazénku. No prostě zde můžete strávit celý den a ještě další. ;-) Podobné centrum momentálně nesmí chybět na žádném našem delším výletě, protože naše děti takovéto atrakce milují.

Více o Toboga Fantasy centrum - webové stránky

Tip pro rodiny s dětmi - Hravá Praha

Až při psaní tohoto článku jsem narazila na, podle mého názoru, výborný projekt pro rodiny s dětmi. Jsou to karty Hravá Praha - První zábavný průvodce pro děti i rodiče - zde. Na 35 kartách, které hravou formou přibližují dětem různé pražské památky, najdete úkoly i zajímavosti ke zpestření výletu do Prahy. Až pojedeme příště do Prahy, určitě si je koupíme.

Praze ZDAR! a zase někdy Na shledanou!