sobota 2. června 2018

Na Den dětí pro poklad běž!

Dneska slavíme Mezinárodní den dětí. Věděli jste, že tento den se slaví již od roku 1949, kdy byl vyhlášen Den pro ochranu dětí. Podnětem pro vznik tohoto dne bylo masové zabíjení žen a dětí v Lidicích v roce 1942 a tehdy vznikla potřeba poukázat na to, že děti je třeba chránit. V roce 1949 byl tedy na 1. června vyhlášen Den ochrany dětí, postupně se z toho stal Den dětí nebo Mezinárodní den dětí.





Tolik historie, která mi přišla velmi zajímavá, protože já sama jsem do dnešního článku nevěděla, proč Den dětí vznikl. :-)






A teď už k tomu, jak děti po odpoledním spaní hledali poklad! Už dříve jsem psala, jak si u nás předáváme dárky hledačkou. Na kreslené obrázky jsou děti ještě malé, tak jsem jim dneska vymyslela hledačku pokladu jednodušší. Po domě a zahradě byly rozvěšené různobarevné mašličky na nejrůznějších místech - klika od dveří, zábradlí, lednička, košík, zahradní židle, kočárek a další.


Aby to nebylo tak jednoduché, skrývala se u každé mašličky také kartička s úkolem. Kartičky jsem použila ze hry Zatoč a hýbej se, kterou jsem vyráběla a brzy vám ji zde představím. A tak jsme během cesty za pokladem běhali jako psi, létali jako ptáci, hráli si na popeláře, uklízečku a řidiče, dupali, mávali, tahali se za uši, leželi na břiše a klečeli a hlavně se smáli. :-)

 Mašličky nás dovedly až na zahradu ke grilu, kde po odklopení víka čekal na děti poklad. A co tam bylo?



Daneček dostal magnetickou knížku, která po rozložení tvoří silnici, se spoustou magnetků různých dopravních prostředků, chodců a dopravních značek. A Lucinka tam našla čtyři velké magnety na lednici ve tvaru koníka, berušky, chobotnice a slona. K radosti obou se v pokladu skrývaly ještě dvě mističky s domácím termixem ozdobeným jako smajlík. Jak řekla Lucinka:"Mamam mamam!"



Nadšení z hledání pokladu bylo obrovské, Daneček se už ptal, kdy budeme zase hledat poklad. :-) Nalezením pokladu oslava nekončila, neb nás čekalo ještě pozvání na zmrzlinu a mnoho dalšího. 

A jak jste Den dětí oslavili vy? 


Žádné komentáře:

Okomentovat